fredag 29 november 2013

FTW Epic

Äntligen har Myra börjat löpa. Väntat ett tag nu men på ett sätt skönt också att inte hon och Dev får valpar samtidigt. Då kan jag koncentrera mig någorlunda på en kull i taget.
Funderat och klurat på lämplig hane hela hösten. En hane som kommit tillbaka i mina tankar flera gånger är FTW Epic. En hane jag gillat från första stund. Jag har haft ögonen på honom ända från i somras men ville kika runt på fler hanar innan jag bestämde mig.
Här finns Epic's stamtavla på vallreg. Han är inte tävlad speciellt mkt men har ett 1:a pris på får. Är 3.5 år, har HD A, Ögon UA och gentestad CEA/CH fri enligt Optigen. Epic har lämnat en kull tidigare som nu är ca 6 mån.

FTW Epic
Foto: Fanny Gott kennel For The Win


 Jag fick förmånen att träffa Epic häromdagen och se honom jobba på mina egna djur här hemma. Han är en stabil hane med ett bra självförtroende och en stor vilja att gå och driva djur. Han har ganska mkt eye och djurkänsla. Kraftfulla och intensiva, men lugna rörelser och en bra attityd mot djuren. Han har ett härligt jämnt flöde på djuren när han går. Filmen nedan visar lite hur han rör sig. Jag tror att han kompletterar Myra på ett bra sett. Myra har också hon HD A, Ögon UA och är CEA/CH fri.




och här finns en film när han är 12 v och nyss tänt på fåren. :)