torsdag 2 februari 2017

Ett bra foder

Jag ger alla mina hundar foder från Royal Canin sen ca 15-20 år tillbaka. Jag är inte sponsrad men jag talar ändå gott om detta foder och delar gärna med mig av erfarenheter att jag är nöjd, hundarna fungerar och mår bra på detta foder som är av mkt bra kvalitet. Finns givetvis många andra bra foder också som många hundar fungerar bra på. 

Mina digivande tikar äter ett extra kraftigt högenergifoder från Royal Canin,
RC Endurance 4800 med bl.a en protein och fettmängd på 32/30 och som innehåller högklassiga råvaror. Det tycker jag de står sig fint på. Tikarna ger bra med di och håller behåller muskelmassan och hullet fint under hela diperioden. Detta foder ger jag även de andra hundarna när de har ett högre energibehov vid hårdare arbete och träning/tävling. 

Det ffa jag ger under lågsäsong/vid mindre energibehov är RC medium adult.

Valparna ger jag från ca 3 v ålder Medium starter mother & babydog, övergår vid ca 6 v till medium Junior. Varje valp får sen med sig ordentligt med foder när de åker hem till sina nya ägare så de klarar sig ngr veckor samt att de får ett valppaket från RC med bl.a mer juniorfoder att hämta ut i valfri butik. Valparna får även med sig lite annat smått och gott från oss vid leverans. Allt för att övergången till det nya hemmet blir så smidigt som möjligt. Sen skickar jag även med en massa annat bra också.